כיול מכשירי מדידה

כיול מכשירים במעבדה מוסמכת

מכשירי מדידה אמורים לבצע את תהליך המדידה באופן מדויק עד כמה שניתן על מנת להימנע מסטיות או טעויות מדידה שעשויות לגרום לבעיות מתמשכות. מכשיר מדידה שאינו מכויל הוא למעשה מכשיר לא אמין ואף ניתן להגדירו כלא תקין וכבעייתי לשימוש.

ישנם מכשירי מדידה שונים ומגוונים המשמשים אותנו בתחומים שונים כמו מדידת טמפרטורה ולחות, אורך, לחץ, מומנט, מסה, קושי, מיקרו נפח, מהירות וזמן ועוד.

כל מכשיר מדידה מצריך כיול אחת לתקופה ולפי התקן יש הגדרה מדויקת המציינת מתי יש לבצע כיול לכל מכשיר. במידה ועומדים בזמנים הקבועים, מכשיר המדידה יישמר ויאפשר שימוש מתמשך בו לאורך שנים וללא בעיות.

במכשירי מדידה מסוימים יש הערות של חברת הייצור המציינת מתי מומלץ לבצע כיול. כך או כך, צריך לפעול לפי נוהל כיול מכשירי מדידה ולפנות אחת לתקופה למעבדת כיול מכשירי מדידה על מנת לבצע את הכיול באופן מדויק ומקצועי.

מה עלול לקרות אם לא מבצעים כיול למכשירי מדידה?

במידה ותתעלמו מהצורך בכיול מכשיר המדידה עלול להיגרם נזק של ממש.

ראשית, צריך להבין כי שימוש במכשיר מדידה שלא עבר כיול זוהי רשלנות לכל דבר מכיוון שתוצאות המדידה הן שגויות ועלולות להוביל לבעיות מורכבות.

יתרה מכך, מדובר במעשה המנוגד לדרישות המקובלות ולתקנים בענף, אשר עלול לסכן את הלקוחות השונים שנעזרים במכשירים הללו. מכשירי מדידה משמשים טווח נרחב של לקוחות, לעיתים הם קשורים לתחומי ייצור, לעיתים משמשים בתחום הבריאות ועוד – במקרים אלו, מדידה שגויה עלולה להיות מסוכנת מאוד.

מעבדת כיול מכשירי מדידה מוסמכת בצפון הארץ - פ.ק. מעבדות כיול

במידה והנכם זקוקים לכיול באחד מן התחומים הבאים, תוכלו לפנות אלינו לחברת PK LABS המבצעת כיולים שונים במקצועיות ועם ניסיון של שנים. התחומים בהם החברה מתמחה הם: כיול טמפרטורה ולחות, כיול מדי טמפ' ברכב הובלה בקירור, כיול אורך, כיול לחץ, כיול כח, כיול מסה, כיול קושי, כיול מומנט, כיול מיקרו נפח, כיול מהירות וזמן ועוד רבים נוספים.

שלבים בתהליך הכיול - איך מכיילים?

כאשר מתייחסים לתהליך המכונה 'כיול' הכוונה היא לבדיקה שנערכת במטרה לבדוק אם מערכת או מכשיר מדידה כלשהם מבצעים את תפקידם כשורה ובדיוק מקסימלי. כלומר, באמצעות כיול ניתן להביא לכך שמכשיר המדידה או המערכת יציגו את הערכים הנמדדים באופן תקין וללא סטייה, ולו המינורית ביותר.

כל כמה זמן צריך לבצע כיול וכיצד?

חשוב לבצע כיול אחת לתקופה, כאשר על גבי כל מכשיר או בצמוד אליו ישנן הוראות הנוגעות לפרק הזמן הנדרש בין כיול לכיול. חשוב שהכיול יתבצע במרווחי זמן קבועים, כך ניתן יהיה לאמת את ערכי המדידה ולוודא עד כמה ואם בכלל קיימת שגיאה בקריאת המדידה של המכשיר.

במה שונה התהליך ואיך מבוצע כיול במעבדה מוסמכת?

כאשר כיול מתבצע במעבדה מוסמכת הוא נעשה על ידי גורמים מקצועיים ומוסמכים המכירים היטב את התחום ויודעים במדויק כיצד לבדוק את המכשיר ובמה להתמקד, מעבדה מוסמכת מחויבת בסטנדרטים גבוהים, בהתאם לתקן ISO 17025

כמו כן, האחריות על הכיול היא של המעבדה המבצעת את הכיול והם מחויבים להחזיר את המכשיר כשהוא תקין ופועל כראוי. בסוף תהליך הכיול יסופק לכם דו"ח כיול מסודר עם כל הנתונים אודות השגיאה או טעויות המדידה שנמצאו.

כפי שנהוג לפנות לגורם מוסמך עם כלי הרכב שלכם או לגשת לרופא בכל הנוגע לבריאות – כך רצוי לנהוג גם בתחום הכיול.

מעבדות כיול מוסמכות עורכות בדיקות למגוון מכשירים בתחומי פעילות שונים, כגון: לחץ, טמפרטורה, נפח, מסה, קשיחות, אורך ועוד. חשוב לציין כי במעבדה מוסמכת הכיול יבוצע על פי תקנים בינלאומיים, בהתאם להסמכת המעבדה, תוך התחשבות בצרכי הלקוח.

מהם השלבים בתהליך כיול של מכשיר כלשהו?

השלבים לביצוע כיול והתהליך עצמו משתנים בהתאם למכשיר ולסוגו הספציפי. באופן כללי ניתן לומר כי תהליך הכיול עורך השוואה בין מדידות שונות ומתייחס לשגיאות השונות ביחס למדידות קודמות. שלבי הכיול משתנים בהתאם לסוג המכשיר שאותו מעוניינים לכייל.

צוות המעבדה ישמח לעמוד לשירותם, לספק הסבר מפורט על תהליך הכיול של כל מכשיר ואחריות על כך שבסיום התהליך מכשיר המדידה ייבצע את ייעודו באופן מדויק, החל מיום החזרתו ללקוח ועד לתאריך הבא בו יש צורך לערוך כיול מחדש.

צור איתנו קשר

לקבלת הצעת מחיר או יצירת קשר מלאו את הטופס

    אולי יעניין אותך גם

    מאמרים נוספים

    יצירת קשר

    כאן בשבילכם!

    ליצירת קשר מלאו את הטופס


      באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.
      ×